loading...
رمز جی تی آی
حسین بازدید : 10 چهارشنبه 09 بهمن 1392 نظرات (0)

\"345309

با این نکات، ترفند ها و هک ها، میشود به Samsung Galaxy Note 2 کاملا مسلط شد . پس در ادامه با ما باشید تا شما را راهنمایی کنیم

مترجم: بهزاد احمدی

۱- عمومی، گرفتن عکس از صفحه نمایش:

Galaxy Note 2 به شما امکان گرفتن عکس از صفحه نمایش را با یک دستور ساده میدهد. با دو ثانیه پایین نگه داشتن دکمه خاموش(Power) و دکمه Home به طور همزمان، از صفحه نمایش عکس گرفته خواهد شد. عکس گرفته شده در گالری قرار میگیرد و یک ویژگی شسته و رفتهGalaxy Note 2  این است که بعد از اینکه از صفحه نمایش عکس میگیرید، میتوانید نوار اعلان (Notification bar) را پایین کشیده و عکس گرفته شده را به اشتراک بگذارید.

این تنها راه گرفتن عکس از صفحه نمایش نیست، و این موضوع را در بخش(قلم S) S Pen پوشش خواهیم داد.

۲- نصب نرم افزار از طریق کامپیوتر

یکی از ویژگی های خیلی خوب اندروید این است که میتوانید در وب جستجو کنید و app را مستقیما روی گوشی خود نصب کنید. برای این کار، به راحتی،Galaxy Note 2  خود را با حساب کاربری گوگل خود ثبت کنید و با کلیک بر روی install، میتوانید انتخاب کنید که نرم افزار به گوشی شما فرستاده شود. از منوی کشویی،Galaxy Note 2  را انتخاب کنید، سپس نرم افزار بر روی گوشی شما نصب خواهد شد. گاهی وقت ها واقعا احساس سحر امیزی دارد.

هر زمانی که دنبال نرم افزاری برای گوشی خود میگردید، میتوانید از این لینک جهت پیدا کردن بهترین نرم افزار برای Galaxy Note 2  استفاده کنید.

۳- نصب نرم افزار از مارکتی به غیر از Play-store:

با اینکه Google play store مارکت بسیار بزگی است، اما اندروید اجازه استفاده از بسیار ی از مارکت های دیگر برای نصب نرم افزار های جدید را میدهد. Amazon و Getjar دو مارکت بزرگی هستند که اندروید با تنظیمات پیشفرض خود اجازه نصب نرم افزار از این دو مارکت را نمیدهد. از بخش تنظیم ها Security را انتخاب کرده و تیک گزینه Unknown resources را بزنید.

توجه داشته باشید که با این کار پتانسیل آسیب پذیری گوشی را افزایش میدهد، با این حساب مواظب باشید که از کجا دانلود میکنید. در اکثر موارد مارکت شناخته شده نرم افزارها، مشکلی ندارند، اما در کل با این کار به طور بالقوه راه را برای بد افزار ها باز میگذارید.

۴- قرار دادن نرم افزار در Home screen:

وقتی نرم افزاری را دانلود میکنید، میتوانید به راحتی آن را بر روی صفحه اصلی خود بیندازید. از سینی(قسمت) نرم افزار ها، برای ۲ ثانیه انگشت خود را روی نرم افزار مورد نظر نگه دارید و سپس آن را به صفحه اصلی بکشید و رهایش کنید.

۵- حذف نرم افزار:

همه نرم افزار ها کارایی ندارند، پس اگر قصد حذف هر یک از آن ها را دارید، سینی (بخش) نرم افزار ها را باز کنید و نرم افزار مورد نظر را ۲ ثانیه فشار دهید، همانند اینکه میخواهید برنامه را به صفحه اصلی بیندازید، اینبار برنامه را به بخش app info(مشخصات نرم افزار) کشیده و رها کنید و سپس Uninstall(حذف) را انتخاب کنید.

۶- تنظیم محدودیت داده:

به وسیله AT&T و پیاده سازی طرح های به اشتراک گذاری داده Verizon، کاربران ممکن است که بخواهند محدودیتی بر روی داده های Galaxy Note 2  خود تعریف کنند. انجام این کار ساده است: به تنظیمات بروید، Data usage را انتخاب کنید و بعد روی جعبه ی Set mobile data limit کلیک کنید. با بالا و پایین کردن نوار میتوانید محدودیت خود را اعمال کنید.

۷- نگاه داشتن هوشمند:

یک ویژگی بسیار جالب Galaxy Note 2  نگاه داشتن هوشمند است، این ویژگی از دوربین جلوی گوشی برای دنبال کردن چشمان شما جهت اطمینان از روشن بودن صفحه نمایش، هنگام نگاه کردن به صفحه نمایش، استفاده میکند. برای فعال کردن آن، به تنظیمات رفته، Display را انتخاب کنید. به منوی Features رفته و تیک Smart Stay را بزنید.

۸- حالت آسان:

اندروید دارای انعطاف پذیری بسیاری جهت سفارشی کردن صفحه نمایش است، اما اگر قصد ندارید که زیاد خود را درگیر اینکار کنید، سامسونگ حالتی به نام “حالت آسان” دارد که صفحه شما را با ترتیب ویجیت ها، آخرین نرم افزار های استفاده شده و چیز های دیگر مرتب میکند. میتوانید برای اولین بار که گوشی روشن میشود این ویژگی را تنظیم کنید و یا میتوانید این ویژگی را از طریق Settings تنظیم کنید.

۹- دَوران هوشمند:

دیگر نرم افزار جذاب بر رویGalaxy Note 2  راهی است برای مطمئن شدن از اینکه زاویه صفحه نمایش مطابق زاویه دید شماست. این موضوع دوران هوشمند نام دارد که میتوانید برای فعال کردنش به Settings رفته، سپس به ترتیب Display و بعد Features را انتخاب کرده و سپس تیک گزینه Smart rotation را بزنید.

۱۰-  استفاده از صدای(صوت) S :

Galaxy Note 2  نسخه خاص خود از Siri را که صدای S نامیده میشود را دارد و این قابلیت این امکان را به شما میدهد تا با صدای خود با فردی تماس بگیرید، پیامک ارسال کنید، زنگ هشدار تنظیم کنید، نرم افزاری را اجرا کنید و حتی شبکه Wi-Fi را قطع کنید. این قابلیت بی عیب نیست؛ اما میتوانید برای فعال کردنش دوبار بر روی Home ضربه بزنید و بعد فرمان صوتی خود را بدهید.

نکته های قلم S:

Galaxy Note 2  سامسونگ، همراه با یک قلم دیجیتالی به نام S Pen (قلم S) است. این قلم، قلم استاندارد دیجیتال شما نیست. به عنوان مثال میتواند بسیاری از حساسیت های فشار را تشخیص دهد تا برای کنترل دستگاه به شما کمک کند. راه های جالبی را برای استفاده از قلم  S به شما نشان خواهیم داد.

۱۱- یادداشت شناور:

اگر قصد استفاده زیاد از قلم S برای یادداشت برداری به صورت دست نویس دارید، میتوانید گوشی را طوری تنظیم کنید که با در آوردن قلم S، نرم افزار یادداشت برداری اجرا شود. برای فعال کردن این خاصیت به Settings و سپس به S Pen Setting بروید.

۱۲-  گرفتن عکس از صفحه نمایش با قلم S :

با اینکه با استفاده از متدی که قبلا گفته شد میتوایند از صفحه نمایش عکس بگیرید، اما این کار با استفاده از قلم S نیز امکان پذیر است. برای این کار قلم S را به مدت ۲ ثانیه مقابل صفحه نمایش نگه دارید تا عکس گرفته شود. همچنین میتوانید بخش هایی از صفحه نمایش که میخواهید فقط از آن قسمت ها عکس گرفته شود را نیز مشخص کنید.

۱۳- فرمان سریع:

یک ویژیگی کوچک بسیار عالی قلم S تابع فرمان سریع برای باز کردن برنامه جدید با استفاده از قلم دیجیتال است. با فعال کردن این ویژگی از بخش S Pen Settings ، با نگه داشتن دکمه قلم S و چرخاندن آن به سمت بالا باعث باز شدن یک جعبه فرمان میشود. در این جعبه، حرکت های از پیش تنظیم شده ای جهت انجام کارهایی مانند روشن کردن Wi-Fi وجود دارد که شما میتوانید حرکت های دلخواه خود را نیز ایجاد کنید.

۱۴-  گُم کردن قلم  S:

اگر از گُم کردن قلم S خود نگرانید، میتوانید خوش حال باشید که سامسونگ نرم افزاری را در گوشی قرار داده که این مشکل را به حداقل میرساند. در تنظیمات گوشی میتوانید آن را به طوری تنظیم کنید که اگر قلم حدود ۳۱ سانتی متر از گوشی فاصله داشت، گوشی به لرزش درآید. این قابلیت ضمانت نمیکند که شما قلم خود را گم نکنید ولی تاحدی این مشکل را بیمه میکند.

۱۵- نمایش هوایی:

قلم S فقط برای لمس صفحه نمایش نیست، برای مثال میتوانید قلم را در بالای صفحه نمایش به صورت شناور درآورید که موجب انجام اقداماتی مانند نمایش تقویم، پیشنمایشی از ایمیل ها و غیره میشود.

۱۶-امضای شخصی ایمیل:

آیا میخواهید امضای ایمیلتان بسیار نزدیک به امضای دست خط باشد؟ بسیار خوب، قلم S این امکان را به وسیله یک نرم افزار اندرویدی به شما میدهد. وقتی که نوشتن ایمیل تمام شد، بر روی دکمه قلم S کلیک کنید و سپس امضای خود را در بدنه ایمیل رسم کنید.

۱۷-بر روی عکس های خود بنویسید:

قلم S این امکان را فراهم میکند که بر روی عکس های خود حاشیه نویسی کنید و این کار با باز کردن عکس و نگه داشتن دکمه قلم دیجیتال و نوشتن هر آنچه که میخواهید، امکان پذیر است. همچنین میتوانید پشت عکس های خود یاداشت بگذارید. برای اینکار عکس را باز کنید، منو را انتخاب کنید و بر روی گزینه Draw on Image ضربه بزنید. این یاد داشت در گالری ذخیره میشود و در صورت وجود آیکون مخصوص آن در گوشه تصویر، مشخص میکند که پشت عکس دارای یادداشت است.

عمر باتری / متفرقه

Galaxy Note 2  صفحه بسیار بزرگی دارد که این ضربه بزرگی به عمر باتری میزند، از طرفیGalaxy Note 2  باتری بزگی را در خود جای داده است. به همین خاطر، عمر باتری بسیار خوبی را خواهیم داشت.

۱۸- افزایش عمر باتری:

با اینکهGalaxy Note 2  دارای باتری بزرگی است، با چند نکته میتنوانید از آن استفاده بیشتری کنید. زمانی که میتوانید روشنایی کمتری را تحمل کنید، روشنایی صفحه نمایش خود را کم کنید و وضعیت نگاه داشتن هوشمند(Smart Stay) را فعال کنید تا زمانی که در حال مطالعه هستید نگران خاموش شدن صفحه نمایش نباشید.

۱۹- افزایش عمر باتری، دوباره:

اگر اغلب در حال استفاده از Galaxy Note 2  خود هستید، با خاموش کردن Wi-Fi،  Bluetooth و GPS زمانی که از آنها استفاده نمیکنید، میتنوانید عمر باتری را افزایش دهید. علاوه بر این، همگام سازی کردن ایمیل به صورت دستی، کمک بیشتری به این موضوع میکند.

۲۰- افزایش عمر باتری، یکبار دیگر:

آخرین راهنمایی ام در مورد عمر باتریGalaxy Note 2  یک باتری جداگانه است. این موضوع زمانی یک مزیت به حساب می آید که در شرایطی قرار بگیرید که گزینه های شارژ محدود و یا امکان ناپذیر باشد. یک باتری که در حدود ۳۰ دلار قیمت دارد، وقتی در تگنایی قرار گرفته اید و نیاز به روشن بودن گوشی خود دارید، ارزش هزینه کردن خواهد داشت.

برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی استفاده ببیشتر از باتری دستگاه، لطفا لینک “چگونگی به حداکثر رساندین عمر باتری Galaxy Note 2 ”  را مطالعه کنید.

۲۱- صفحه کلید با یک دست:

Galaxy Note 2  یک گوشی بزرگ است که صفحه کلید بزرگش میتواند برای نوشتن بسیار خوب باشد اما هنوز استفاده از آن، با یک دست، سخت است. خوشبختانه، سامسونگ حالتی را برای کار  با یک دست ایجاد کرده است که با توجه به تنظیمات، صفحه کلید را در سمت چپ یا راست صفحه نمایش قرار میدهد. برای فعال کردن این قابلیت به Settings رفته و سپس به ترتیب بر روی Language input و Keyboard ضربه بزنید.

۲۲- تنظیم رمز صفحه نمایش:

Galaxy Note 2  با تنظیم رمز بر روی صفحه قفل، ایمن تر خواهد بود که انجام این کار بسیار آسان است. به Settings بروید، صفحه را تا گزینه Lock screen پایین بکشید، سپس Screen lock را انتخاب کرده و رمز چهار رقمی یا الفبایی خود را وارد نمایید. رمز خود را جهت تایید دوباره وارد نمایید تا تنظیم کامل شود.

۲۳- شخصی سازی صفحه قفل:

وقتی برای صفحه قفل خود رمزی تعیین مکینید، فراموش نکنید که میتوانید آن را با چیزهایی مثل نوار های اطلاعات، ساعت، ویجت و میانبر ها، شخصی سازی کنید. برای این کار به Settings رفته، روی Security ضربه بزنید، روی Lock screen option کلیک کنید، و سپس میتوانید با هر آنچه که در نظر دارید صفحه قفل خود را تنظیم کنید.

۲۴- استفاده از کنترل های حرکتی:

Galaxy Note 2  سامسونگ، چندین راه برای تعامل دارد که یکی از آنها کنترل های حرکتی است. این قابلیت امکاناتی نظیر زوم کردن که با نگه داشتن دونقطه و سپس عقب و جلو کردن آن انجام میشود را، شامل میشود. این کنترل حرکتی زمانی که امکان استفاده از آن وجود داشته باشد و روی “Enable motion” ضربه زده شده باشد، نمایش داده میشود که اجازی استفاه از این قابلیت را میدهد. اگر نمی خواهید دوباره از آن استفاده کنید، از تیک داشتن گزینه “Do not show again” اطمینان حاصل کنید.

۲۵- رمزنگاری دستگاه، کارت SD :

هیچ موقع اطلاعات رویGalaxy Note 2  شما، خیلی امن نخواهد بود، پس بهتر است فکری در مورد رمزنگاری دستگاه و کارت SD خود بکنید. برای این کار به Settings بروید، بر روی Security و سپس Encrypt device  یا Encrypt SD card ضربه بزنید. به همین ترتیب تنظیمات نمایش داده شده، بقیه راه را به شما نشان میدهد.

۲۶- آپلود(بارگذاری) تصاویر به صورت خودکار:

من بسیار به پشتیبان گیری از فایل ها در هر زمان ممکن اعتقاد دارم که در مورد پشتیبان گیری از تصاویر چندین راه برای آپلود آنها به صورت خودکار وجود دارد. شما میتوانید از Google+، Facebook یا برنامه های Dropbox برای آپلود خودکار عکس ها در پوشه شخصی آنلاین استفاده کنید که همه این سرویس ها رایگان است. از تنظیم بودن آپلود عکس ها فقط در زمان متصل بودن Wi-Fi اطمینان حاصل کنید تا حجم شبکه داده سیم کارت هدر نرود.

۲۷- Share Shot برای به اشتراک گذاری عکس ها:

دیگر نرم افزار خاص سامسونگ Share Shot نام دارد که امکان به اشتراک گذاری تصاویر با افراد در نزدیکی شما به صورت همزمان را میدهد. در نرم افزار دوربین، بر روی کلید shooting mode کلیک کرده سپس تیک گزینه Share Shot را بزنید. با این کار، دیگر کاربرانGalaxy Note 2  و Galaxy S3 که در حدود ۱۰۰ متری شما قرار دارند، میتوانند تصاویر گرفته شده توسط شما را ببینند.

۲۸- پخش گروهی:

با فعال کردن این گزینه، به گروهی از افراد این امکان داده میشود که با یک دستگاه به صورت همزمان در تعامل باشند. جهت فعال کردن این قابلیت، مطمئن شوید که همه افراد در یک شبکه Wi-Fi متشرک قراردارند و سپس یک عکس را باز کنید، روی کلید Share کلیک کنید، سپس روی Group Cast ضربه بزنید. این قابلیت با گوشی های Galaxy Note 2  و Galaxy S3 سازگاری دارد.

۲۹- روشن کردن Panorama یا HDR:

روشی کهGalaxy Note 2  عکس میگیرد را دوست داریم، اما با حالت HDR یا Panorama میتوانید کمی فراتر از دوربین بروید. برای فعال کردن آن، برنامه دوربین را اجرا کنید، بر روی دکمه حالت Shooting ضربه بزنید. با HDR و Panorama امکان به اشتراک گذاری عکس دوستان، گرفتن عکس هنگام لبخند زدن و غیره خواهد بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 317
  • بازدید کلی : 3,771